Wednesday, May 14, 2014

Hadif Peniru

Salam..

25hb nanti anak ibu nak masuk setahun 10bulan dah...wuuu cepatnye mase berlalu....tak terkejar rasenye...hihi..


Makin membesar anak ibu ni makin macam keletah...penghibur hati ibu ayah...cinta hati ibu ayah....Sekarang ni anak ibu dalam fasa nak bercakap...ape orang sebut dia sebut....ade yang betul sebutan ade yang ikut suke dia je....ade mase dia bebel dalam bahse dia sendiri....kompom2 la ibu xpaham sepatah pon...hihi

Sekarang ni kat nursery pon teacher dah ajar macam2...menyanyi la....abc la...123 la...alif ba ta la....Alhamdulillah hadif mudah ikut...tapi belum betul2 banyak la sebutan nye..

" satu, uwe, tige, apat, nime, anam,,ojoh, apai, ilai, oloh,yashhh"
"wai, two, three, por, pai , cix, ebei, eight, nai, tennn"
"yahhiimmm....ayip, ba, ta ,sa ,jim, ha , ho, dal, sim, dot, toitt, ain, mim, nui, wau, ha, yaaa...aminn"

Haaa lebih kurang gitu la sebutan dia...hihi...ok la kan...aku suke sangat dah...banyak perkembangan positif. Selain tu banyak la pekataan simple yang dia mudah ikut..pastu kalo kite cakap pape cepat je dia ngikut n ajuk balik...kadang2 geram je...comel sangat..hihi

Pastu kalo arahan2 simple tu dia blh la ikut...contohnya nak mandi aku bukakkan baju n seluar semua pastu suh dia masukkan dalam bakul...dia tau mane satu bakul baju dia...kalo bukak ade sampah atau pampers aku suh dia amek n buang dalam tong sampah dia g buang kat tong sampah...kire betul la hala tujunye...kalo dah abeh menyusu botol letak atas meja...haa bab botol tu takde dah aku duk ulang2 arahan...dia akan buat dengan sendirinya....takde sepah2 kat lantai dh...sonok didik anak dari kecik...takmo sepah2 nanti sampai ke besar tak pandai kemas barang sendiri...

Kalo ikut memang banyak sangat perkembangan Hadif ni....kagum dengan anak sendiri...duk karang kat sini kang berjela2 plak...hihi

Ok la tu je nak cite...tata

No comments: