Tuesday, January 21, 2014

After a year

Semalam 20.01.2014 genap setahun pemergian arwah nenek kesayangan kami....cucu2 semua panggil dia "uwe"....Kejap je...pejam celik pejam celik dah setahun uwe tinggalkan kami semua....rindu sangat2 kat uwe....hanya doa yang dapat diutuskan sekarang ni....moge roh uwe ditempatkan dikalangan hambaNya yang beriman dan beramal soleh...amin....

2minggu lepas ade singgah kampung....selalu kalau balik kampung terus parking kat rumah uwe..tapi sejak uwe dah takde, parking kat rumah mak sedara je...umak sedara depan umah uwe je....aritu sebab rindu sangat, pas dah salam dengan semua terus g jenguk umah uwe....sepi....senyap sunyi.....usang....terlalu banyak kenangan....umah "ibu" bahagian ats tu pon dah diruntuhkan.....sebab sebahagian umah ibu tu dah dimakan anai2.....atok plak cam xleh nak duduk kat bahagan atas tu sebab bile duk atas cam ternampak2 je uwe kat bawah....semua rindu.....so semua pakat2 runtuhkan rumah atas tu...tinggalkan bahagian tengah n dapur je......runtuh jugakla kenangan....simpan erat2 je dalam memori.....

hmmm....xsedar airmata menitis....terlalu rindu...kadang2 tetibe perasaan tu datang....hanya mampu menangis dan berdoa...

sekarang balik kampung xbrape nak best....dulu semangat balik kampung sebab nak jumpe uwe....uwe lembut orangnye...xpernah marah....memang kesayangan cucu2 dan cicit2....

abadi lah uwe disana...insyaAllah kalau diizinkan kita jumpe lagi nanti.....

No comments: