Thursday, July 25, 2013

Selamat Ulangtahun yang Pertama sayang

Harini 25 July 2013 genap usia anak kesayangan ibu Muhamad Hadif Zakwan......uuuuu how time flies.....jap je dah setahun......kenangan mase tengah meneran lam labour room ase tebayang2 je lagi.....xsangka rini dah setahun anak ibu....cepatnye membesa.....huhu....


Usia 32minggu (scan 4d)

Kelahiran adik memang sangat2 ibu tunggu......kali pertama dakap adik ibu ase cam mimpi je.....eh betul ke ni anak aku....baby yg sangat baek susah nak nangeh ni anak aku ke.....kalo nk susu pon xnangeh....tekebil2 je sensorang.......huhu....tapi mase mule2 lahir tu jela....lepas2 tu......hmmmm awak sorang jela ade suare kan...

Umo sebulan

Tapi ibu bersyukur sangat sepanjang setahun membesarkan Hadif, ibu tak rase susah mane pon.....setakat bejage malam tu apela sangat......sume ibu2 pon merase pengalaman tu kot......bukan lame....awal2 tu je kan....lepas umo 3 bulan sume ok dah......cume yang ibu tak larat adik asek tak sehat je....jap demam jap batuk berkahak....sampai kene jangkitan HMFD la......sume tu betul2 merisaukan ibu...tapi alhamdulillah sume tu xmembahayakan.....


Hilang segala penat lelah bila tengok senyuman ni

Bila adik dah masuk umo setahun ni ramai plak yang tanye bile nak tambah lagi sorang......oh belum masenye kot....ibu lom ready lagi...ibu xpuas lagi tengok adik membesar dan dimanjakan.....ibu nak fokus kat adik je dlu....


Muke Nakal

So, ape perkembangan setakat umo setahun jagung ni??

  • sangat suke makan....nampak orang makan sebok datang mengendeng nak makan jugak...tapi berat tak naek banyak mane pon...sebab banyak masuk banyak jugak kuarnye!....hihi
  • makin macam2 akal......cepat je meniru pe orang buat......kalo kita marah n cakap haip! sambil tepuk lantai dia pon same.....haip! semula sambil tepuk lantai.....
  • masih lom bejalan pon lagi.......boleh berdiri sendiri, meniti sambil berpaut.....nak lepas tangan lom berani lagi kot
  • suke budak pompuan....haha.....cam tadi kat kinik nampak gegurl kemain nak tego nak bekawan....nampak boboy lalu die pandang ujung2 mate je...haha
  • oh sekarang dah xtido lam buaian....dah big boy katekan.....buaian masuk stor sudah
  • banyak gak la perkataan yg dengar dia sebut....."iii..buuu.....aaa..yah.....aa..dik......mamm...mamm....anenn...anenn....dahh...dahh....haip!..." hihi
  • gigi masih lagi 4batang sejak umo 10bulan ritu..hihi
  • boleh ikut arahan2 mudah....contoh cam suh salam ke..siap cium tangan....suh sayang (kiss) ibu kemain beria die nak kiss....tapi tu pon pas banyak kali mintak sayang ibu...kalo ngan ayah jap je....cepat je datang kiss pipi ayah.....pilih kasih taw....
  • peramah jugak dak tecik ni.....kalo kita cakap haii...die pon akan balas...haiii....tapi pilih2 orang jugek...hiihi
aaa xingat lagi dah....hhuhu...tapi banyak gak la progress dia yang lain.....

Ibu doakan adik membesar dengan sihat, cergas dan cerdik....jadi anak yang soleh yang membahagiakan ibu ayah...yang menjadi kebanggaan ibu ayah.....ibu sayang adik sangat2...mmmuuaahhh















1 comment:

MimahAjil said...

Selamat ulangtahun pertama....semoga membesar jadi anak soleh.Amin.