Tuesday, July 23, 2013

Ramadhan Dahulu Ramadhan Sekarang

credit google

Salam..

Jap je dah ramadhan ke14 kan......setakat ni pose aku xpenuh pon 14 ari.....pose ke2 dah tinggal....haha....harap2 pas raye la plak baru miss P datang....takmo la aku ganti banyak2 ari......aritu duk mengganti pose sebulan pon dah jenuh....huwahuwahuwa...merungut plak...hihi....esok dah ramadhan ke15 kan....dah boleh la pasang lagu raye kan.....:p

Dulu mase kekecik kalo ramadhan aku ase seronok sangat.....yela walaupun kene tahan lapa seharian kan.....sampai muntah n demam aku rela tahan je pose tu...takmo bukak pose...aduhai zaman kanak2 aku...punye sayang nak tinggal pose......yang lagi sonok pas bebuke kua depan umah men bunga api n mercun......geng2 sume pon dah pakat2 awal2....pas bebuke jom lepak2 sambil men bunga api...haha...bukan reti2 nak g solat terawih ke kan...lepak2 yang disebokkannye....hihi....tapi dah beso jadi mak orang ni aku plak nek tensi dengar budak2 bising men mercun tu sume....ahhaha

Pastu ramadhan dulu2 aku suke sangat sebab banyak program tv yang best2.....cite2 kat tv sempena ramadhan sume best2.....pastu ade rancangan buat kuih raye tu kan.....aku suke......tapi nape sekarang cam takde je ek.....ke aku yang dah kurang tengok tv....maklum la petang2 kan kat opis lg.....dulu kecik2 leh la nak melepak depan tv je sambil tunggu waktu bebuke....eh tapi kan aku tengok memang cam takde je rancangan buat kuih raye tu...iklan pon takde...sekarang rancangan kat tv tah hape2 je...malash aku nak tengok...bek men candy crush.....huuuu

Dulu mase kekecik aku ni takde pon nak g sangat bazar ramadhan....maklum la orang susah.....ape yang ade jela masak sendiri kat umah.......ko teringin makan mahal2 ke nan hado.....telan ailio jela.....tapi sekarang alhamdulilah la.....nak kate ari2 g bazar ramadhan tu tak jugak....masak sendiri gak kat umah.....dah laki takmo beli kat bazar ramadhan kan....kalo masak sendiri lagi jimat aku ase......kalo dulu mase bujang memang ye ari2 aku g bazar ramadhan....xmiss punye....hihi

ape lagi ek.....alamak ai xingat dah plak.....disebabkan aku xingat pe lagi yang best2 pose dulu banding pose sekarang makanye enrti aku setakat ni jela.....hahaha.....

Dah 4.30....nak balik....tataaaaaa...:p





No comments: