Thursday, July 18, 2013

Curang dan Poligami

Salam,

Sekarang ni tengah hangat isu pasal Ashraf Muslim tu kan......hmmmm xtau aku nak komen pe....hal rumahtangga orang kan......ape yg jadi diorang sendiri dan kuarge tedekat yang lebih tau.....

tapi kalo tengok dari segi jalan cerita kisah diorang ni nampak cam si ashraf tu yang salah.....sebelum ni kate sume citer pasal dia ada hubungan dengan pompuan bename sakinah tu fitnah semata.....tup2 semalam kua berita dia dah kawen senyap2 ngan sakinah tu kat thailand.....sungguh la kan dunia artis ni....kebanyakan gosip yang aku bace, pasal isu2 yang dikorek oleh wartawan kebanyakannye betul......walaupun mule2 diorang mati2 menafikan tup2 benda tu betul.....malu.....beria sorok sudahnye tebongkar jugak....

aku sebagai wanita (eceh wanita sangat) yang pegang status isteri, aku ase respek kat dayana tu......boleh je dia tenang....siap bepegang tangan baju sedondon dengan ashraf tu mase kua mahkamah tu.....kalo aku kat tempat dia xtau la....memang aku duk jauh2  takmo dekat.....hati hancur luluh kot......walaupun masih suami kn......dah kena tipu camtu aku nak pandang pon ase takde ati....xkuat ati aku kot......macam2 perasaan leh ade mase tu.......yelaa aku ni emo lebey n xkuat iman cam dayana tu kot ek.....

Aku sedih kalo bace pasal suami curang ni......mungkin situasi diorang yang buat tejadinye curang tu.....mungkin ade salah di pihak isteri sampai suami terdorong nak curang.....aku doa sangat moge aku xdiuji dengan ujian camtu......aku ase aku xkuat bab2 gini.....sape leh trime kan laki curang.....

Tadi duk bace2 pasal kisah ashraf muslim ni tetibe aku tingat mase zaman aku betunang dlu.......zaman betunang kan...maklum la macam2 dugaan ade......kitorang dlu bape kali nak putus dah....muahaha.....tapi dah Allah tetapkan jodoh kitorang sekarang dah jadi suami isteri....dah ade pon sorang anak bujang trangg tang tang.....aku tingat mase zaman tunang tu.....mase tu aku gado ngan tunang aku tu (skrg dah jadi laki)..........aku br balik dri kampung....ms tu baru sampai kl sentral.....nek komuter...tah cmne mase aku nak on the way nk nek lrt aku cam tetibe tebayang aku tesempak ngan tunang tengah jalan2 mesra2 ngan pompuan len...dengg....tetibe aku ase mate kabur....air mate hampir2 meleleh.....tapi cepat2 aku kembali ke alam nyata.....cehh ayat....baru aku tesedar aku bekhayal je....tapi mase tu aku betul2 ase down......walaupun khayalan dan bukan kenyataan tapi aku dapat ase sangat2 pedihnye pasaan mase tu......hoih.....siyes sangat aku xleh trime kalo bnda tu jadi kat aku.....sepanjang nek lrt tu smpi ke umah sewa aku cam lost je......pstu trus tanam lam ati xnak gado2 dah ngan tunang....tapi mase tu jela....bile ade xkena kadang gado jugak...hihi

Tapi aku doa sangat2 jangan la benda2 camtu jadi kat aku.......aku takut aku berubah jadi hulk pastu bawak pedang samurai libas kat dua2......ngeeeee......nauzubillah....

No comments: